Friday, May 31, 2013

Para Dungu

..:: بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم ::..

"Bermulanya jejak dakwah ditengah kancah kejahilan
sedang dahulu kejahilan merupakan makanan para dungu
dalam berjuta Allah memilih pejuang untuk membasmi kegelapan"

kenapa aku?

"muncul para daie memetik para dungu
ditengah-tengah kebengongan digertak tarbiyah
memecah benteng keegoan di rosak penjajah"

kenapa memilih aku?

"mata rantai perjuangan tetap diteruskan
ketika susah dan senang, baru mengerti ukhuwah
diakhir penat lelah perjuangan hanya tinggal senyuman"

Ya Allah, bersyukur memilih aku dalam perjuangan ini?

:')

YA ALLAH, syukur kehadratMU kerana mengurniakan nikmat yang tidak terhingga. tidak mampu aku nak membalas. letakkanlah aku dijalan yang lurus. letakkanlah aku dikalangan yang diredhai oleh Mu.
YA ALLAH, Kau hanya memilih pejuangMu hanya golongan kecil sahaja. Aku tidak layak YA ALLAH. tetapi aku mengharapkan redhaMU.SyurgaMU.

YA ALLAH........

No comments:

Post a Comment